13 Haziran 2016 Pazartesi

Erdoğan'dan Rusya ile ilgili: "İlşkiler koptu demek istemiyorum"

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Rus 24 uson zamanlarının Türk jetleri tarafınca 24 Kasım 2015'de düşürülmesiyle başlamış olan gerginlekte ilişkilerin 'nerede ise kopma noktasına' geldiğini söyledi. Erdoğan, "Koptu demek istemiyorum, çünkü ben ikili ilişkilerin halen toparlanacağı ümidini taşıyorum. Temenni ederim ki ilişkilerimiz kısa zamanda toparlanır, eski günlerimize döneriz" dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Muhammed Ali’nin cenaze töreni için gittiği ABD dönüşünde uçakta Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı.

özgürlük'ten Mehmet Arslan'ın haberine gore, gazetecilerin soruları ve Erdoğan’ın Rusya mevzusundaki açıklamaları şöyle:

"Benim üzüldüğüm konulardan biri de Rusya’nın Suriye’deki görüntüsüdür.

Sayın Putin ile aramızdaki hukuk, ikili ilişkileri çok ileri bir noktaya taşıdı. Türkiye-Rusya ilişkileri iktidarımızda en güçlü dönemini yaşadı.

Ama bu denli güçlenmiş olan ikili ilişkiler, malum vakadan sonra nerede ise kopma noktasına geldi.

Koptu demek istemiyorum, çünkü ben ikili ilişkilerin halen toparlanacağı ümidini taşıyorum.

Çünkü ben ve Putin, ikili ilişkileri hakikaten çok ileri bir noktaya taşımıştık.

Rusya ile olan tecim hacmimiz Amerika ile olan tecim hacmimizden daha fazlaydı. Hedefimiz 100 milyar dolara ulaşmaktı.

Bizler ABD ile dahi böyle bir hedef koyamadık.

Böylesine güçlü olan ilişkilerin bugünkü duruma gelmesi üzücü.

Temenni ederim ki ilişkilerimiz kısa zamanda toparlanır, yine o eski günlerimize çok daha güçlü bir halde döneriz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder